Systematyczna praca nad reklamą w Google ADS
Długoterminowa praca nad maksymalnym wykorzystaniem systemu reklamowego Google ADS popłaca!
Jako firma marketingowo-konsultingowa w toku współpracy z naszymi klientami chętnie dzielimy się wiedzą. Dzięki lepszemu zrozumieniu przez nich sytuacji, mamy możliwość skutecznej optymalizacji reklamy w Google ADS. Dbamy o interesy naszych klientów. Przekazujemy ważne informacje, które dotyczą kampanii. Rozmawiamy o zmianach w systemie Google ADS, które mają wpływ na skuteczność prowadzonych kampanii. Każdego roku realizujemy wiele zadań dla przedsiębiorstw i instytucji. Na przykładzie informacji z trzech różnych kont reklamowych firm handlowych stworzyliśmy case study Google ADS z przydatnymi informacjami. Naszym celem jest zwrócenie uwagi na decydujące o sukcesie kampanii czynniki. Przypominamy! Każda firma, jej oferta, firmowa witryna, konto reklamowe są różne. Dla każdej firmy pracujemy równie mocno na sukces.
wyzwanie
Każdy przedsiębiorca, który sprzedaje produkty, dyktuje nam konkretne cele. Nie zawsze jest skłonny przeznaczyć odpowiednio duży budżet reklamowy i zainwestować w optymalizację oferty, rozszerzenie firmowej witryny o niezbędne funkcjonalności, integrację i konfigurację systemów Google. Nasze wyzwania to przekonanie klienta do inwestycji na odpowiednim poziomie, osiągnięcie celu i zadbanie o przepływ informacji.
- Zaczynamy od analizy i wyznaczenia punktu startowego:
Każdy, kto chce inwestować w reklamę Google ADS, musi być świadom swojej wyjściowej pozycji. Na tym etapie sprawdzamy ofertę, konto reklamowe, poprawność integracji. Analizujemy poczynania konkurencji. Sprawdzamy realia branży klienta.
- Rozmawiamy o celach:
Każdy chce sprzedać dużo i tanio. To oczywiste. Klient, który chce inwestować w reklamę Google ADS, musi wyliczyć nam oczekiwany zwrot brutto ze swojej inwestycji. Rzecz w tym, byśmy byli świadomi, jaki przychód musimy wygenerować dla każdego zainwestowanego 1000 zł w reklamę Google ADS.
- Planujemy reklamę Google ADS i wdrażamy poprawki:
Niezwykle rzadko trafia do nas klient, który ma konkurencyjną, dobrze opisaną ofertę na szybko wczytującej się witrynie. Dysponuje skonfigurowanym kontem reklamowym. Ma poprawne data layer. Poprawki są nieuniknione. Dlatego przed rozpoczęciem kampanii informujemy o tym, że najpierw zadbamy o podstawy (optymalizacja opisów, integracja z Google ADS, konfiguracja Google Analytics/Google Tag Menager). To dodatkowy koszt.
Nasz klient jest świadomy swojej branży. Zwykle wie, kiedy sprzedaje się więcej i okres jest martwy. Informujemy go o początkowych trudnościach. W pierwszych miesiącach, gdy nie dysponujemy danymi historycznymi o sprzedaży, zwykle generujemy minimalny zwrot z inwestycji. Tylko realizacja długoterminowej strategii gwarantuje sukces. Dobrze obrazują to informacje z kampanii naszych klientów dostępne w tym case study Google ADS. Widać na nich, że w toku kilkunastomiesięcznej pracy nad kontem reklamowym można osiągnąć zadowalające efekty.
rozwiązanie
Zwykle pracujemy z popularnymi skryptami. To WordPress z WooCommerce, PrestaShop, Shoper, czy Shoplo. Ich łączenie z Google ADS, Google Analytics, czy budowa data layer przez Tag Manager wygląda podobnie. Właścicielom popularnego WooCommerce sugerujemy korzystanie z rozszerzeń premium, które uwzględniają E-commerce oraz remarketing dynamiczny. To jednorazowa inwestycja.
Nad witryną klienta pracuje analityk, copywriter i webmaster. Na podstawie zebranych informacji rozszerzają opis oferty. Webmaster dodatkowo dba o to, by witryna wczytywała się odpowiednio szybko szczególnie nowym użytkownikom, którzy klikną reklamę na telefonie.
Mając do dyspozycji poprawnie skonfigurowane połączenie z Google ADS i Analytics włącznie ze zbieraniem informacji o sprzedaży, budujemy pierwsze kampanie. W konkurencyjnych branżach zaczynamy od promocji części oferty. Skupiamy się na wybranym regionie kraju. Reklamę wyświetlamy w odpowiednim czasie. Wykorzystujemy inne możliwości systemu Google ADS. Pierwsza konfiguracja to najczęściej reklama zasięgowa, remarketing, brand (gdy zasadny) oraz reklama produktowa. Pamiętamy o wykluczeniach. Minimalizujemy koszty.
rezultaty
Kochamy pracować ze świadomymi klientami, którym dziękujemy za zaufanie. Początki naszej pracy nie zawsze są łatwe. Bywa, że tłumaczymy się z wyższych kosztów promocji. W rezultacie to systematycznie obsługiwane konta reklamowe napawają nas dumą.
Efekty naszej pracy najczęściej:
- Redukcja czasu ładowania strony
- Zwiększenie ilości złożonych zamówień
- Skuteczne odzyskiwanie porzuconych koszyków
- Satysfakcjonujący klienta zwrot z inwestycji w reklamę