SEO w czasie pandemiipozycjonowanie strony jako element długoterminowej strategii
Nie porzucaj strategii reklamowej tylko przez to, że Twoja firma zmuszona jest do działania w trudnym czasie!
Jako firma marketingowo-konsultingowa, podobnie jak inne przedsiębiorstwa z branży byliśmy zmuszeni do pracy w trudnym czasie pandemii COVID-19. Współpracujemy z podmiotami gospodarczymi, dla których perspektywa wielomiesięcznych ograniczeń stanowiła wyzwanie. Właściciele firm byli skłonni do całkowitej rezygnacji ze współpracy z nami. Chęć radykalnego ograniczania kosztów była dla nas zrozumiała. Dlatego już w drugim kwartale 2020 roku przygotowaliśmy wyczerpujące opracowanie. W dokumencie opisywaliśmy aktualny stan kampanii reklamowej tych klientów, którzy zdecydowani byli zatrzymać promocję swojej firmy. Wyodrębniliśmy efekty naszej pracy. Dodaliśmy informacje o tym, co może dziać się w perspektywie kolejnego roku w branży klienta. Zakończenie każdego opracowania stanowiły informacje o możliwych korzyściach kontynuowania promocji oraz nasza personalizowana oferta. W rok po tym wciąż współpracujemy.
Idea tego case study SEO jest taka, by zobrazować opłacalność decyzji o kontynuacji pozycjonowania mimo przejściowych trudności. Podzielimy się w nim najistotniejszymi elementami strategii SEO, które w różnym stopniu pozwoliły osiągnąć zakładane cele.
wyzwanie
SEO to konsekwentnie realizowana strategia. Optymalizacja i rozwój pozycjonowanej strony oraz konieczność budowania dla niej mocnego profilu linków. W wielu branżach SEO to kosztowna metoda pozyskiwania klientów. Nie dziwiła nas więc chęć cięcia kosztów związanych z finansowaniem aktywnej strategii SEO w trudnym dla firmy klienta czasie. Zaoferowaliśmy każdej firmie, która działa w trudnej branży pomoc. Wyczerpujące informacje. Korzystne warunki współpracy. Obietnicę niegasnącego zaangażowania oraz perspektywę zysku.
Nasza strategia zakładała:
- Zadbanie o dobrą kondycję witryny klienta.
W efekcie wykorzystaliśmy aktywny monitoring stron do tego, by strony internetowe naszych klientów były dostępne w trybie ciągłym. Nasze priorytety: wydajność, dostępność, rozwój. Rozwiązywanie problemów nie trwało dłużej, niż 24h.
- Przeniesienie wszystkich sił na priorytetową optymalizację tych elementów oferty, których potrzebował w danym czasie odbiorca końcowy.
W efekcie poprawialiśmy pozycje dla usług lub produktów pierwszej potrzeby. Sprzedaliśmy więcej dresów, produktów medycznych, suchej i konserwowanej żywności. Współpracujący z nami klienci z branży gastronomicznej, przedstawiciele branży fit, fryzjerzy szybciej docierali z nową ofertą do swoich klientów.
- Rozwój z myślą o przyszłości.
Rozwijaliśmy witryny naszych klientów z myślą o nowej rzeczywistości w domu. Budując profile linków ich witryn, pamiętaliśmy o tym, by tworzona przez klienta marka była na pierwszym miejscu – dobrze kojarzona.
rozwiązanie
Każdy, kto zdecydował się na dalszą inwestycję w strategię SEO, zyskał na współpracy z webmasterem, specjalistą SEO i copywriterem. Rolą webmastera było zadbanie o odpowiednią kondycję pozycjonowanej strony. Wdrażał zmiany sugerowane przez specjalistę SEO. Współpracował z copywriterem.
Ten umiejętnie wykorzystywał specyfikację opracowywaną na podstawie danych z monitoringu internetu oraz statystyk. Copywriter SEO tworzył potrzebne treści, których odpowiednia promocja ułatwiała szybkie pozycjonowanie.
Specjalista SEO, prócz koordynowania pracy zespołu miał za zadanie budowę mocnego profilu linków. Musiał zadbać o odpowiednią promocję marki klienta. Pracował tak, by optymalnie wykorzystać każdą złotówkę z dostępnego budżetu.
rezultaty
Klienci, którzy decydowali o kontynuowaniu strategii SEO, mimo utrudnień i znaczącego obniżenia obrotu firmy zyskali:
- Znaczący wzrost ruchu z wyszukiwarki. Zapytania informacyjne oraz ofertowe pozwoliły zapewnić niższy względem poprzedniego roku, ale stały przychód.
- Przewagę nad konkurencją, która w obliczu trudności zatrzymała inwestycje w SEO.
- Perspektywę znaczących wzrostów przychodu po powrocie do normalności.
- W wybranych przypadkach nieznaczny wzrost ilości konwersji w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku.
Jak pokazuje ten case study SEO współpraca mimo trudności jest korzystniejsza, niż bierne przeczekiwanie.