dobry datalayer
Inwestycja w kompletną warstwę danych (tzw. dataLayer) powinna znajdować się na wysokiej pozycji listy zadań obowiązkowych.
Budowa dataLayer przez Google Tag Manager to w naszej ocenie podstawa sukcesu internetowej firmy. Dzięki zbieraniu i przetwarzaniu danych analitycznych każdy marketer ma szansę tworzenia skutecznych kampanii reklamowych. Dane analityczne ułatwiają obliczenie rentowności reklamy. Dzięki nim właściciel firmy może dowiedzieć się m.in. jaką sprzedaż generuje np. reklama na Facebooku. Kto jest klientem. Gdzie klienci porzucają stronę. Dlaczego rezygnują z zakupów w sklepie internetowym.
Nasza firma marketingowo-konsultingowa dba o to, by dostarczać klientom informacji, które pomogą rozwinąć firmę. Między innymi dlatego decydujemy o budowie kompletnego dataLayer. Jeżeli wymaga tego sytuacja, korzystamy też z prostszych, bezpośrednich integracji WordPress, PrestaShop, Shoper i innych skryptów z Google Analytics, Facebook, Google ADS, czy Google Search Console. Zdecydowaliśmy o stworzeniu tego case study po to, by podkreślić korzyści wynikające z posiadania prawidłowych danych analitycznych.
wyzwanie
Wyzwania dla firmy, która zajmuje się reklamą w internecie oraz zlecającego jej obsługę przedsiębiorcy są podobne.
- Muszą ustalić profil klienta.
Żeby móc skutecznie promować ofertę firmy w internecie, trzeba wiedzieć możliwie dużo o osobach, które są nią zainteresowane. Zakres zbieranych i wykorzystywanych do tego celu danych jest zróżnicowany.
- Muszą wiedzieć, które podstrony na firmowej witrynie lub w sklepie internetowym nie wczytują się odpowiednio szybko i nie są wystarczająco opisane.
W interesie właściciela i marketera jest to, by sprawnie likwidować istotne przeszkody i dostarczać klientowi komplet potrzebnych informacji.
- Muszą tworzyć opłacalne kampanie reklamowe.
Każdy przedsiębiorca inwestuje w reklamę po to, by zarabiać. Dzięki skutecznej i opłacalnej kampanii reklamowej zarabia także taka firma makretingowo-kosultingowa jak nasza.
Musimy zbierać i umiejętnie wykorzystywać wiele potrzebnych informacji.
rozwiązanie
Zawsze, gdy jest to możliwe budujemy od zera dataLayer lub weryfikujemy i gdy to potrzebne naprawiamy istniejącą strukturę. Nasz cel to zbieranie potrzebnych informacji o ruchu i aktywności użytkowników, danych demograficznych, czy konwersji.
Każdy zainteresowany zbieraniem przynajmniej podstawowych informacji właściciel firmowej witryny, która bazuje na skrypcie WordPress z WooCommerce (np. WooCommerce Google Analytics Pro), PrestaShop (np. premium Google Analytics Enhanced Ecommerce), Shoplo, Shoper lub podobnym, może skorzystać z uproszczonej ścieżki. Wystarczy, że zainwestuje w uruchomienie integracji z Google ADS, Google Analytics, Remarketing, czy Facebook. W uproszczonej ścieżce może w kilkadziesiąt minut zacząć zbierać potrzebne informacje.
rezultat
W rezultacie my uzyskujemy i każdy właściciel internetowej firmy może zyskać komplet informacji o internetowym kliencie, źródłach przychodu oraz policzyć opłacalność reklamy i obniżyć jej koszty. Rezultaty integracji z popularnym systemem analitycznym, czy systemem reklamowym to szereg korzyści, które są widoczne najlepiej w wysokości przychodu firmy.