- 20 lipca 2022
- Dodany przez: Grupa MMarketing
- Kategoria: Facebook ADS
Prowadząc wszelkiego rodzaju kampanie na Facebooku należy zawsze kontrolować sytuację i nieustannie sprawdzać wskaźniki. Optymalizacja słabej rokującej reklam należy do stałego elementu codzienności specjalisty paid social media. Jednak, aby poprawić jakość reklam na Facebooku oraz osiągnąć zamierzone efekty należy nauczyć się interpretować poszczególne wskaźniki – Facebook Ads quality.
Wskaźniki reklamowe na Facebooku
Uruchamiając kampanię w Managerze Reklam można zobaczyć domyślne ustawienia kolumn. Pojawi się tam kilka wskaźników, które dotyczą różnych zagadnień, a zapoznanie się z nimi jest dość kluczowe przy podbijaniu skuteczności reklam.
Jeszcze jakiś czas temu najważniejszym wskaźnikiem był współczynnik trafności reklam, który w głównej mierze opierał się na pozytywnych i negatywnych relacjach odbiorców na reklamy. Dzisiaj jednak współczynnik tej został zastąpiony trzema innymi mechanizmami: Rankingiem Jakości, Wskaźnikiem Aktywności oraz Współczynnikiem Konwersji. Co warto wiedzieć na temat tych wskaźników? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w poniższym artykule.
Facebook ads quality – Ranking Jakości
Quality Ranking, czyli Ranking Jakości, nazywany również współczynnikiem jakości reklamy określa sposób postrzegania jakości konkretnej reklamy zestawiając ją z konkurencyjnymi kampaniami, które kierowane są do tego samego lub podobnego grona odbiorców. Ranking Jakości może być mierzony na różne sposoby, ale zawsze bierze się pod uwagę opinie osób oglądających lub ukrywających reklamy – to właśnie oni są wyznacznikiem poziomu jakości danej kampanii. Wskaźnik ten mierzy też cechy, które mogą odpowiadać za niską jakość danej reklamy. Może to być nadmiar tekstu, zatajanie ważnych informacji lub wyłudzenia aktywności.
Wskaźnik Aktywności Reklam
Engagement Rate Ranking, czyli Ranking Wskaźnika Aktywności to wyznacznik zaangażowania pod reklamą, który pomaga wskazywać reklamy charakteryzujące się niskim poziomem popularności. Jego analiza opiera się na trzech głównych czynnikach: jakości, aktywności odbiorców oraz konwersji. Ranking ten ma na celu informować jaka jest szacowana aktywność pod reklamami w stosunku do konkurencyjnych kampanii kierowanych do tych samych lub podobnych odbiorców. Warto jednak pamiętać, że próby sztucznego zwiększania aktywności poprzez wyłudzanie relacji lub komentarzy nie wpływają na poprawienie skuteczności reklam.
Współczynnik konwersji
Conversion Rate Ranking, czyli Współczynnik Konwersji pomaga we wskazaniu reklam, które słabo konwertują. Konwersja to w tym przypadku to działanie, które jest związane z interakcją z reklamą. Mechanizm tego wskaźnika polega na porównaniu reklam z tym samym celem optymalizacji, które zabiegają o tę samą grupę odbiorców. Następuje tu ocena prawdopodobieństwa, że osoba, która obejrzała reklamę dokona jakiejś cennej interakcji. Warto jednak pamiętać, że choć jest to dobry wyznacznik mogą się pojawiać charakterystyczne dla niego wyjątki, które nie wpływają bardzo na skuteczność danych reklam. Świetnym przykładem są drogie i ekskluzywne produkty, które posiadają niższy czynnik konwersji niż produkty tańsze, bardziej powszechne.