- 16 sierpnia 2022
- Posted by: Grupa MMarketing
- Category: Facebook ADS
Zastanawiasz się w jaki sposób skonfigurować funkcjonalny sklep na Facebooku? W poniższym artykule przedstawimy Ci najważniejsze informacje oraz kilka bardzo istotnych wskazówek.
Sklep na Facebooku
Zarówno na Facebooku jak i na Instagramie mamy możliwość uruchomienia sklepu. Obecnie jeden i drugi serwis oferuje dwie możliwości jego konfiguracji. Po pierwsze, jeżeli posiadamy swój sklep internetowy możemy skorzystać z opcji ‘kup teraz’. W takiej sytuacji nasz sklep będzie zbiorem produktów, który osoba zainteresowana będzie mogła przejrzeć pod kątem zdjęć produktów, ich nazw, cen oraz opisów. W sytuacji kiedy będzie zainteresowana zakupem będzie mogła kliknąć kup teraz i przejść do strony internetowej. Przekierowanie oczywiście powinno kierować bezpośrednio do danego produktu na stronie www. Drugą opcją dedykowaną głównie osobom, które nie posiadają swojej strony internetowej – jest konfiguracja sklepu z metodą finalizacji jako ‘wyślij wiadomość’. Analogicznie do poprzedniej konfiguracji tutaj również osoby zainteresowane mogą przejrzeć produkty i zapoznać się z ich specyfikacjami, a jeżeli są zainteresowane zakupem to będą kierowane do wiadomości w messengerze, gdzie pozostaje dogadać się z daną firmą na temat płatności i wysyłki produktów.
Podczas konfiguracji sklepy odnajdziemy jeszcze trzecią opcje, jako metoda finalizacji bezpośrednio na serwisie, a więc FacbookPay lub InstagramPay. Niestety to rozwiązanie dostępne jest jedynie dla firm zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych. Pozostaje nam w tym przypadku czekać aż zostanie ono wprowadzone dla każdej firmy w Polsce, co z pewnością zrewolucjonizuje cały ten system.
Facebook ADS a plik produktowy
Sklep na Facebooku spełnia rolę nie tylko informacyjną i nie jest jedynie wizualnym dodatkiem do prowadzonego konta firmowego. Dzięki konfiguracji sklepu możemy wykorzystać katalog produktów do reklam sponsorowanych. Idealnym przykładem jest format reklamy karuzelowej, w której za jednym zamachem możemy przedstawić nawet kilkanaście produktów razem z ich zdjęciami, podpisem oraz indywidualnym linkiem kierującym do danego produktu na stronie internetowej.
Wiele osób twierdzi, że konfiguracja sklepu na Facebooku czy Instagramie jest bardzo skomplikowana, tym bardziej jeżeli w swoim asortymencie posiadamy na przykład kilka czy kilkanaście tysięcy produktów. Wcale nie musi to jednak tak wyglądać! Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest integracja sklepu na Facebooku ze sklepem internetowym. Dzięki temu w ciągu kilku minut możemy zaciągnąć wszystkie produkty ze strony. Taki plik produktowy generowany jest na sklepie internetowym, w zależności od tego z jakiej platformy korzystamy może to wyglądać jednak trochę inaczej. Każdy plik powinien być jednak przygotowany w formacie XML, CSV lub TSV i nie może przekraczać 100 MB. W momencie kiedy podczas jego wgrywania pojawi się informacja o błędzie, otrzymasz również informacje co należy poprawić. Najczęstszymi błędami w plikach produktowych jest błąd nazewnictwa kolumn, które trzeba dopasować do wymogów Facebooka. Przydatny okazuje się również szablon od serwisu, który pokazuje jak dokładnie taki plik powinien wyglądać. Znajdziemy go podczas integracji.
Jeśli potrzebujesz pomocy z integracją sklepu z platformami typu Facebook lub Instagram, napisz do nas. Może cię zainteresować: https://www.grupammarketing.pl/uslugi/reklama-facebook-ads/