- 27 października 2022
- Dodany przez: Grupa MMarketing
- Kategoria: Google Analytics
Zastanawiasz się, co zrobić z niedziałającym Google Analytics? Wiele zależy od metody wdrożenia. Zwykle masz do dyspozycji wtyczkę GA Debugger instalowaną jako rozszerzenie przeglądarki lub podgląd w Google Tag Managerze. Zacznijmy jednak od początku. W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek o tym, co robić gdy Google Analytics lub jego funkcje nie działają.
Czym jest Google Analytics?
Google Analytics jest narzędziem służącym do analizy danych, z którego pomocy korzysta wielu właścicieli posiadających swoją działalność gospodarczą w branży e-commerce. Google Analytics przyspiesza i usprawnia wiele procesów, polepszając wyniki sprzedaży i rozwijając sklep internetowy. Jednak choć jest to narzędzie proste w obsłudze i niezwykle intuicyjne, na pewnym etapie, już bardziej zaawansowanych działań, może dochodzić do pojawiania się pewnych błędów, które prowadzą do nieprawidłowego zbierania danych przez Google Analytics.
Błędy na poziomie konfiguracji Tag Managera
Poprawne gromadzenie danych przez Google Analytics możliwe jest dzięki prawidłowej implementacji kodu śledzenia, czyli globalnego tagu witryny. Taki kod śledzenia posiada zaledwie kilka wierszy. Należy przystąpić do jego skopiowania i umieszczenia na każdej stronie witryny, bezpośrednio za sekcją. Jednak Google Analytics można też uruchomić w inny sposób, niezalecany właścicielom e-commerce. Prowadzi on bowiem do pojawiania się wielu błędów, uniemożliwiając prawidłowe gromadzenie danych. Jak dochodzi do złego uruchomienia GA?
- Przez umieszczenie kodu śledzenia poza sekcją główną;
- Poprzez umieszczenie kodu śledzenia przez zewnętrzny plik JavaScript;
- Poprzez pozostawienie kodu śledzenia w niewłaściwym formacie;
- Poprzez używanie wielu tagów śledzenia na tej samej stronie internetowej;
- Poprzez wdrażanie kodu za pomocą wtyczki innej witryny.
- Błędy wynikające z braku korzystania ze śledzenia e-commerce
Głównym zaleceniem dotyczącym funkcjonowania sklepów internetowych, jest wdrożenie dodatkowego modułu śledzenia e-commerce. Ma on chronić przed problemami z uzyskaniem dostępu do danych, co może zabezpieczyć przed znacznym spadkiem przychodów sklepu internetowego. Jednak to nie wszystko. Z raportu e-commerce można też pozyskać informacje dotyczące transakcji, liczby odwiedzin strony, czy współczynnika konwersji. Włączenie funkcji e-commerce jest bardzo proste – wystarczy przejść do zakładki “Administracja, wybrać opcję “Widok” oraz kliknąć “Ustawienia e-commerce”, gdzie w oknie “Konfigurowanie e-commerce” należy wybrać opcję “Włącz”. Na samym końcu trzeba wprowadzić kod śledzenia e-commerce i wkleić go na podstronie potwierdzającej złożenia zamówienia.
Błędy wynikające z braku filtrów
Filtry służą do ograniczania i modyfikowania danych w widoku Google Analytics. Wykorzystuje się je do uwzględniania lub wykluczania ruchu w konkretnych katalogach stron. Aby wszystko działało sprawnie i szybko, zaleca się wykluczenie ruchów z własnego IP lub ustawienie filtrów uwzględniania danych jedynie dla konkretnych katalogów.
Parametry UTM – kluczowe w kampaniach reklamowych
Tagi Urchin Tracking Module – UTM służą do śledzenia ruchu. Dzięki nim można sprawdzić, które źródło na stronie internetowej generuje ruch. Tagi UTM wykorzystuje się w kampaniach reklamowych, gdzie pomagają mierzyć ich skuteczność. Tworzenie tych tagów jest bardzo łatwe i można tego dokonać dzięki Campaign URL Builder, które pozwala na oznaczanie linków parametrami UTM. Mając to narzędzie, wystarczy wejść na stronę internetową i wpisać odpowiedni tag.
Jeżeli w treści nie znalazłeś lub znalazłaś istotnych informacji, napisz do nas wiadomość. Pomożemy.