- 21 października 2022
- Dodany przez: Grupa MMarketing
- Kategoria: Facebook ADS
Zastanawiasz się nad podjęciem współpracy z agencją marketingową w zakresie Facebook i Instagram ADS? A może myślisz, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zdecydowanie się na freelancera? W poniższym artykule postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości!
Czy warto inwestować w Facebook lub Instagram ADS?
W dzisiejszych czasach z Internetu korzystają już niemalże wszyscy, niezależnie od tego czy mówimy w tym przypadku o osobach bardzo młodych, czy osobach znajdujących się na emeryturze. Nic więc dziwnego, że w Internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych – swój biznes rozwija tak wielu przedsiębiorców.
System reklamowy Facebook i Instagram ADS daje nam ogrom możliwości, na przykład pod kątem optymalizacji reklam i celów reklamowych. Możemy w tym przypadku wybrać na przykład kampanię, która będzie budować rozpoznawalność naszej marki, kampanie która wzbudzi jak największą aktywność pod postem lub kampanie, której celem będzie sprzedaż i generowanie zysków dla firmy.
W odpowiednich rękach Facebook i Instagram ADS mogą zachwycić możliwościami, jakie oferują w kontekście konfiguracji reklam. Mamy tutaj mnóstwo opcji dotyczących grupy odbiorców. Ustalamy ją między innymi na podstawie lokalizacji, płci, wieku oraz tak zwanego targetowania szczegółowego osób, do których chcemy trafić. Mogą być nim na przykład zainteresowania, statusy w związku, dane demograficzne czy zachowania, w których skład wchodzą między innymi osoby, które często klikają w reklamy z przyciskiem ‘kup teraz’. Koszt reklam zależy od wybranego celu.
Wśród najpopularniejszych znajdziemy oczywiście kampanię zasięgową, której średnie wyniki oscylują w granicy około 3 złote za każde 1000 wyświetleń. Za polubienie strony przyjdzie nam zapłacić średnio około złotówki za jedno polubienia, a za aktywność dotyczącą posta najczęściej płacimy około 80 groszy.
Średni koszt kampanii leadowych oraz kampanii na konwersje jest nie do określenia. Zależy on od zbyt wielu czynników, w tym między innymi od tematyki firmy i jej renomy, rozpoznawalności. W przypadku kiedy zlecamy stworzenie kampanii zewnętrznej firmie lub freelancerowi – musimy liczyć się z dodatkową opłatą za kampanie poza samym budżetem. Najczęściej w takich przypadkach od Klienta pobiera się prowizje od kwoty budżetu, która może być stała, na przykład 10%. Część freelancerów lub agencji marketingowych zamiast prowizji od kwoty decyduje się na prowizje od wygenerowanej dzięki reklamom sprzedaży, tym samym koszt obsługi reklam przez profesjonalistę w każdym miesiącu może się różnić.
Niezależnie od tego jaką branże reprezentujesz, Twoja firma powinna inwestować w reklamy na Facebooku i Instagramie, aby nieustannie dążyć do zwiększenia rozpoznawalności firmy, a tym samym generowania coraz większych przychodów.
Lepiej wybrać freelancera czy profesjonalną agencję marketingową?
Ciężko jednoznacznie określić ile kosztuje zatrudnienie freelancera lub agencji marketingowej do przeprowadzania reklam na naszym firmowym profilu. Freelancer najczęściej będzie w takim przypadku opcją nieco tańszą, natomiast wybór agencji marketingowej mimo wyższej ceny, daje nam jednak większe prawdopodobieństwo tego, że ich działania będą efektywne.
Przecież decydujemy się na usługi profesjonalnej firmy z wieloletnim doświadczeniem, która dysponuje narzędziami branżowymi oraz mocami przerobowymi, aby odpowiednio zająć się również naszymi reklamami. Na koszt tej usługi najczęściej wpływa metoda rozliczania się z agencją lub freelancerem. Może być to na przykład procent od budżetu, który zamierzamy przeznaczyć na reklamę lub stała opłata miesięczna. Rozbieżności w cenach takiej usługi są więc ogromne, a na rynku znajdziemy oferty od kilkuset złotych do kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych za miesiąc obsługi.
Może cię zainteresować: https://www.grupammarketing.pl/uslugi/reklama-facebook-ads/