- 21 października 2022
- Dodany przez: Grupa MMarketing
- Kategoria: Facebook ADS
Facebook to jeden z największych portali społecznościowych. Zrzesza 2,8 miliarda użytkowników, a 1,9 miliarda z nich korzysta z serwisu codziennie. Profile w serwisie prowadzą nie tylko osoby prywatne, ale także marki. Dzięki obecności firmy w mediach społecznościowych może ona budować grupę odbiorców, budować relację z potencjalnymi klientami i zachęcać do zakupu. Jeśli zastanawiasz się jak stworzyć Facebook Ads skupione na zakupach z katalogu musisz wiedzieć, jak to działa
Konwersja to nic innego, jak cel. W większości jest to sprzedaż, ale nie tylko. Niektórzy za konwersję uznają pobranie aplikacji, audiobooka czy zapisanie się na wydarzenie. Aby reklamy dobrze konwertowały, czyli zwiększały sprzedaż, należy dotrzeć do osób, które są skłonne zakupić produkt/usługę.
Katalog na Facebooku – dlaczego jest taki ważny?
Połączenie Twojego sklepu lub strony www z Facebookiem za pośrednictwem pixela i API konwersji jest istotną kwestią. Zaimportowanie produktów i ich systematyczna aktualizacja pozwala na przedstawienie pełnej oferty użytkownikom tego serwisu internetowego. Dzięki katalogowi można także tworzyć reklamy, które będą oferowały odpowiednie produkty do osób, które są skłonne je zakupić.
Katalog na Facebooku pozwala w pełni skorzystać z potencjału marki i dotrzeć z produktami do użytkowników w momencie, kiedy zupełnie się tego nie spodziewają – czyli w ich czasie wolnym.
Jak utworzyć Facebook Ads zakupy z katalogu?
Aby stworzyć reklamę, która będzie sprzedawała trzeba odpowiednio zaplanować kampanię, czyli przejść przez 3 etapowy proces tworzenia. W tym celu należy wybrać odpowiedni cel reklamowy, czyli sprzedaż. Aktualnie interfejs Facebooka umożliwia wybór 6 celów reklamowych. Choć na początku brzmią one dość obco i każdy wydaje się zachęcający, strategię reklamową w mediach społecznościowych należy dobrze przemyśleć. Źle dobrany budżet, grupa odbiorców lub kreacja reklamowa nie przyniosą pożądanych efektów.
Wydatki na reklamy w mediach społecznościowych można rozliczyć, ponieważ serwis każdorazowo wystawia faktury za wyświetlane reklamy. W tym miejscu należy również zaznaczyć, że budżet reklamowy w mediach społecznościowych jest dość indywidualną kwestią. Aby odpowiednio go dobrać i przede wszystkim nie przepalić środków, warto rozważyć pomoc specjalistów.
Jak stworzyć reklamę na Facebooku z katalogu? – to musisz wiedzieć
Wybierając odpowiednią kreację należy wziąć pod uwagę kilka ważnych aspektów, które zatrzymają uwagę użytkownika, przeprowadzą go do witryny i zachęcą do dokończenia zakupu. Należą do nich:
- atrakcyjne zdjęcia produktowe
Wbrew pozorom nie jest łatwe. W przygotowaniu odpowiednich grafik zarówno do sklepu, jak i katalogu na Facebooku katalogu warto zapoznać się ze specyfikacjami poszczególnych kreacji
- interesujący opis z wezwaniem do działania
Grafiki przyciągają uwagę, ale to opis ma za zadanie ją utrzymać i popchnąć użytkownika do dalszych działań. Odpowiednie wezwanie do działania zwiększa szansę na dokończenie transakcji
- linki i przekierowania
Wszystkie linki prowadzące do Twojej witryny lub sklepu muszą być przyjazne algorytmom oraz kierować do odpowiednich stron.
Jeśli potrzebujesz pomocy z konfiguracją reklamy e-commerce na Facebooku, napisz do nas lub sprawdź tutaj: https://www.grupammarketing.pl/uslugi/reklama-facebook-ads/