Google Analytics do analizy ruchu, obliczeń rentowności i optymalizacji reklam

Google Analytics to bardzo popularne narzędzie Google, które pozwala na analizowanie statystyk dotyczących ruchu i działania użytkowników odwiedzających daną witrynę internetową. Korzystając z tego typu rozwiązań można zyskać naprawdę znaczące korzyści.

Czym dokładnie jest Google Analytics?

To darmowy system analityczny. Korzystając z narzędzi Google Analytics można dotrzeć do bardzo szerokiej bazy danych dotyczących własnej witryny. Użytkownik może uzyskać dostęp do kilku segmentów raportów. Pierwszy z nich przedstawia informacje w czasie rzeczywistym, które dokładnie wskazują ilu użytkowników w tej chwili przegląda daną witrynę. Dostępne są też informacje o źródłach wizyt, a także tym gdzie znajdują się użytkownicy, którzy właśnie są na danej stronie.

Kolejną grupą są raporty ogólne o ruchu, który odbywa się na stronie. Można m.in. sprawdzić ilu użytkowników się na niej loguje, kim są nowi użytkownicy, a także o sesjach i odsłonach, czasach ich trwania i odrzuceniach. Interesujące się też dane demograficzne, geograficzne i inne, szczegółowe informacje od Google.

Co jeszcze można się dowiedzieć z raportów Google Analytics?

Oprócz wyżej wymienionych informacji, korzystając z Google Analytics można też dowiedzieć się w jaki sposób zachowują się użytkownicy odwiedzający daną witrynę np. które podstrony są najczęściej wybierane oraz ile czasu użytkownicy na nich spędzają. Można też śledzić drogi przemieszczania się po stronach.

Ostatni rodzaj raportów prezentowanych przez Google Analytics są konwersje. Warto zaznaczyć, że dla biznesu są to najważniejsze informacje. W ten sposób można się dowiedzieć jaki przychód przynosi dana strona. Ponadto konwersja pozwala też usystematyzować informacje na temat połączeń telefonicznych, formularzy czy wejść na stronę.

Co można zyskać dzięki Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, dzięki któremu można zyskać naprawdę wiele. Dzięki korzystaniu z tych możliwości właściciele witryn mogą zyskać cenne informacje na temat ruchów na ich stronach. Na podstawie tych danych można nie tylko podejmować bardziej przemyślane decyzje, dobre dla rozwoju firmy, a także po prostu zwiększyć zarobki.

Analizując raporty z Google Analytics można znacznie ulepszyć działanie swoich witryn. Wszystkie dane oferowane przez to narzędzie są zinterpretowane we właściwy sposób, tak aby można je było spokojnie przeanalizować i wyciągnąć wnioski. Dodatkowo narzędzie Google Analytics może służyć do remarketingu, czyli kampanii, która polega na docieraniu do użytkowników witryny na podstawie plików cookies. Tak najprościej dociera się do tych, którzy nie sfinalizowali zamówienia lub byli na stronie kontakt.

Google Analytics to bardzo popularne i przydatne narzędzie, które pozwala dokładnie sprawdzić jak przebiega ruch na danej stronie internetowej. Możliwości jakie ono daje można wykorzystać do wielu celów zwiększających efektywność danej witryny. Warto zdecydować się na skorzystanie z niego, aby podejmować bardziej przemyślane i strategiczne decyzje dotyczące działania strony internetowej i jej efektywności.

Jeśli potrzebujesz pomocy w skonfigurowaniu Google Analytics, napisz do nas.